09 243 54 30 info@it-planet.be

Introductie

IT-Planet is een gespecialiseerd informatica projectsourcing bedrijf, gelegen te Gent. We zijn actief bij diverse grote klanten over heel Vlaanderen en Brussel in volgende ICT-domeinen: Application Development, Infrastructure Services & Software Testing. Om ons team van 180 medewerkers te versterken zijn we momenteel op zoek naar een Senior Helpdesk medewerker om aan de slag te gaan bij onze klant in Brussel.

  • Deze positie kan worden ingevuld met zowel vast contract (bediendestatuut) als freelance contract
  • Duurtijd: Tot 28/02/2023 – Verlenging mogelijk.
  • Regio: Brussel
  • Fulltime (40u/week)

Functie

  • Toezicht op Datacom-netwerken: Raadplegen en verifiëren van de informatie en alarmen die door de beheersystemen en netwerkknooppunten van de verschillende technologieën worden geleverd: PDH (NOKIA/Alcatel Newbridge), SDH (NOKIA/Alcatel), PDH+SDH (ABB/Hitachi), DWDM (NOKIA/Alcatel), VOIP (Cisco), IP/MPLS (NOKIA/Alcatel), onderstation LAN.
  • Incident Management: Probleemoplossing op het eerste niveau en correlatie van gebeurtenissen; implementatie van omleidingsoplossingen indien mogelijk (b.v. omleiding van PDH-, SDH-paden); verzending en opvolging van problemen naar technici (datacomteam en/of andere teams); doorgeven en opvolgen van problemen aan verkopers van verschillende technologieën en dienstverleners.
  • Ondersteuning bij de planning van interventies: Verzamelen en opvolgen van verschillende planning inputs van diverse departementen (IT Helpdesk voor telefonie, Datacom voor interne projecten of onderhoudstaken, derde netwerkproviders etc.); afstemmen van de dagelijkse planning tussen klanten, aannemers en leveranciers.
  • Voorbereiding in geval van geplande werkzaamheden: Verzamelen van alle nodige informatie over het betrokken netwerk; maken van impactanalyse op het Datacom-netwerk; communiceren van de impactanalyse naar andere departementen (Dispatching, IT Helpdesk, Asset Management) en externe klanten (bv. mobiele operatoren) en optreden als enig aanspreekpunt voor verdere opvolging; onderzoeken van mogelijke redundantiemechanismen (bv. omleiding van diensten) om de impact tot een minimum te beperken, en implementeren van die mechanismen in geval van geplande werkzaamheden.
  • Ondersteuning tijdens de uitvoering van geplande werken: Het op afstand opvolgen en accepteren van werkzaamheden die door onderaannemers of derden zijn uitgevoerd (bijvoorbeeld door het controleren van alarmen op de beheersystemen, het controleren van vermogensniveaus indien mogelijk); indien nodig configuratiewijzigingen doorvoeren; werken in nauwe samenwerking met betrokken collega’s; het netwerk in zijn oorspronkelijke staat herstellen, indien van toepassing.
  • Configuratiewijzigingen en onderhoudsaanvragen: Fungeren als single point of contact voor andere afdelingen (elektrische dispatching, IT helpdesk, Asset Management…) voor Datacom verzoeken (wijzigingen, nieuwe verzoeken, info); de aanvragen zoveel mogelijk in nauwe samenwerking met de betrokken collega’s behandelen; implementeren van configuratiewijzigingen en -aanvragen (configuratie van switchpoorten, enz.).
  • Helpdeskorganisatie, informatiebeheer en kwaliteitscontrole: Mondeling en schriftelijk ervaringen delen met andere collega’s via on-the-job-training, workshops en schriftelijke procedures; inventarislijsten in beheersystemen, Excel lijsten…, up to date houden; actief meewerken aan verbeteringen op het gebied van exploitatie en onderhoud; punctuele netwerkaudits en -verbeteringen.

Functie-eisen

  • Je bent in bezit van een bachelorsdiploma elektronica, ICT of telecommunicatie, of een gelijkwaardige technische ervaring op dit gebied hebben
  • Je hebt all-round praktische en operationele kennis van moderne LAN- en WAN-netwerken en het beheer ervan: PDH, SDH, DWDM, Ethernet, IP/MPLS, VOIP
  • Je hebt reeds enkele jaren ervaring als Datacom-helpdeskmedewerker
  • Je bent bereid om je technische kennis van Datacom-netwerken en het beheer ervan voortdurend te verfijnen en uit te breiden
  • Je kan zelfstandig en methodisch werken, je hebt verantwoordelijkheidsgevoel en je kan risico’s accuraat inschatten
  • Je bent klantgericht en je kan goed met stress omgaan
  • Je bent flexibel en benaderbaar (taken kunnen plotseling worden onderbroken door dringende operationele kwesties)
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden om (meestal telefonisch) te communiceren met andere collega’s, afdelingen, leveranciers, dienstverleners, …
  • Je kan Nederlands, Frans en Engels spreken, lezen en schrijven.

Aanbod

Bij ons word je verloond naar werk, kennis & competenties. Met zorg wordt een motiverend salarispakket uitgewerkt: loon + groeps-en hospitalisatieverzekering + wagen & tankkaart + maaltijdcheques,… . Bovendien geeft IT-Planet je alle kansen om goed te zijn in wat je doet: extra opleidingsmogelijkheden & training zullen je helpen jouw skills verder uit te breiden of optimaliseren! Wanneer je er klaar voor bent, staan er al weer tal van doorgroeimogelijkheden of carrièrevooruitzichten klaar.

Freelance? Aarzel zeker niet om ons te contacteren voor een voorstel op maat.

Inlichtingen

Interesse? Stuur je cv en eventueel je motivatiebrief naar vacature@it-planet.be t.a.v. Joyce Vyverman of bel +32 9 241 58 79 voor meer info.

Solliciteren
Terug naar vacatures

Is dit jouw droomjob?

Solliciteren