09 243 54 30 info@it-planet.be

Introductie

IT-Planet is een gespecialiseerd informatica projectsourcing bedrijf, gelegen te Gent. We zijn actief bij diverse grote klanten over heel Vlaanderen en Brussel in volgende ICT-domeinen: Application Development, Infrastructure Services & Software Testing. Om ons team van 180 medewerkers te versterken zijn we momenteel op zoek naar een 1ste lijn support medewerker om aan de slag te gaan bij onze klant in Brugge.

  • Deze positie kan worden ingevuld met zowel vast contract (bediendestatuut) als freelance contract
  • Duurtijd: lange termijn
  • Regio: Brugge
  • Fulltime

Functie

  • Het aannemen van de telefonische oproepen van de klanten en hiervan tickets aanmaken op naam van de klant
  • Meldingen van de klanten – afkomstig van het serviceportaal – openen, registreren en analyseren (bepalen van prioriteit, volledigheid en type (FMIS of ITSM)).
  • Procesmatig werken aan de hand van de beschreven kaders en standaardbeschrijving (ITIL, Service Level Agreement, SLA)
  • Het in beurtrol aannemen van meldingen van klanten aan de balie
  • Samenwerken met een team van servicedeskmedewerkers
  • Het stellen van bijkomende vragen aan de klanten zodat de informatie bij intake volledig genoeg is om het ticket correct te kunnen behandelen
  • Het toewijzen aan de relevante behandelgroep (zowel ITSM als FMIS)
  • Het zelf oplossen van behandeltickets toegewezen aan de 1° lijn
  • Langer openstaande tickets: ervoor zorgen dat de klant op de hoogte blijft door klantencommunicatie regelmatig aan te vullen
  • Interne communicatie nauwkeurig aanvullen, zodat je collega’s kunnen overnemen als jij er niet bent
  • Afsluiten tickets: zo vlug als mogelijk nadat het probleem is opgelost (of de aanvraag is uitgevoerd)
  • Het terug openen van het ticket indien het probleem zich opnieuw stelt of het ticket te vroeg werd afgesloten
  • Het superviseren in geval er een oplossing moet aangereikt worden door meerdere behandelteams en waarbij dus verschillende behandeltickets zijn aangemaakt (Coördinatietickets). Bij het afsluiten van alle behandeltickets, het coördinatieticket afsluiten.
  • Het begeleiden van de klant naar het serviceportaal indien deze telefonisch een standaard service wil bestellen of het ticket in hun plaats aanmaken.
  • Het toelichten van de werking van het serviceportaal aan klanten die het voor het eerst zullen gebruiken
  • Het suggereren van het aanmaken van informatie die moet verschijnen in de ‘veelgestelde vragen (FAQ)’ of de “handleidingen” op het serviceportaal
  • Het vastleggen van standaardoplossingen, manieren van trouble shooting, werkwijzen enzovoort in knowledge base artikelen zodat ze door alle collega’s kunnen gebruikt worden
  • Het escaleren naar de servicedesk coördinator in geval van structurele problemen
  • Proces- en systeemverbeteringen suggereren aan de servicedesk coördinator

Functie-eisen

Hardware:

  • Het bestuur maakt gebruik van PC’s en laptops: een basiskennis van de opbouw van deze toestellen is noodzakelijk.
  • Een basiskennis van netwerkapparatuur.

Basissoftware:

  • Vanaf Windows 10
  • Microsoft 365 (Teams, Onedrive, Onenote, Findtime en de gebruikelijke office toepassingen zoals Word, Excel, Powerpoint en Outlook)

Smartphones:

  • Android, iOS, mobile device management (Intune)

Specifieke hard- en software:

  • Hiervoor wordt volgens de behoeften de nodige opleiding voorzien.

Taal:

  • Beheersing van de Nederlandse taal is vereist, zowel mondeling (technische zaken voor iedereen verstaanbaar maken) als schriftelijk (e-mails)


Aanbod

Bij ons word je verloond naar werk, kennis & competenties. Met zorg wordt een motiverend salarispakket uitgewerkt: loon + groeps-en hospitalisatieverzekering + wagen & tankkaart + maaltijdcheques,… . Bovendien geeft IT-Planet je alle kansen om goed te zijn in wat je doet: extra opleidingsmogelijkheden & training zullen je helpen jouw skills verder uit te breiden of optimaliseren! Wanneer je er klaar voor bent, staan er al weer tal van doorgroeimogelijkheden of carrièrevooruitzichten klaar.

Freelance? Aarzel zeker niet om ons te contacteren voor een voorstel op maat.

Inlichtingen

Interesse? Stuur je cv en eventueel je motivatiebrief naar vacature@it-planet.be t.a.v. Lindsay of bel ons op 09 243 54 02.


Solliciteren
Terug naar vacatures

Is dit jouw droomjob?

Solliciteren