09 243 54 30 info@it-planet.be

Introductie

IT-Planet is een gespecialiseerd informatica projectsourcing bedrijf, gelegen te Gent. We zijn actief bij diverse grote klanten over heel Vlaanderen en Brussel in volgende ICT-domeinen: Application Development, Infrastructure Services & Software Testing. Om ons team van 180 medewerkers te versterken zijn we momenteel op zoek naar een Service Manager Application Development & Maintenance om aan de slag te gaan bij onze klant in Brussel.

  • Deze positie kan worden ingevuld met zowel vast contract (bediendestatuut) als freelance contract
  • Duurtijd: lange termijn
  • Regio: Brussel/Remote
  • Fulltime

Functie

Je maakt deel uit van een sterk Service Delivery Management Team met een transversale aanpak.Je bent verantwoordelijk voor het tactisch beheer bij de operationele ondersteuning, onderhoud enontwikkelingsactiviteiten voor de applicaties/software die de klant beheert voor haar eindklant.


De functie combineert managementverantwoordelijkheden met service managementexpertise incombinatie met praktische ADM-expertise. Voor het managementgedeelte ben je verantwoordelijkvoor kwaliteitsopvolging van geleverde services en de voortdurende verbetering van dedienstverlening aangepast aan de behoeften van onze eindklant.Voor deze dienstverlening werk je nauw samen met onze interne organisatie en externe partner(s) omsamen de geleverde kwaliteit te controleren, te sturen, te verbeteren en te anticiperen op debehoeften van onze eindklant. Hiervoor zoeken we een senior profiel met een sterk inzicht in ServiceManagement (ITIL v3) enerzijds en Application Development Management (ADM) op vlak vanmanagement (aansturen eerder dan uitvoeren) anderzijds met ervaring in het samenwerken metinternationale externe partner(s).


Verantwoordelijkheden:

  • Zorgen voor toezicht op en sturing van de verschillende IT-applicatieteams om IT-dienstente leveren in samenwerking met onze externe partners en interne diensten
  • Stellen en meten van prestatiedoelstellingen en regelmatige één-op-één feedback gevenaan de verantwoordelijken van de verschillende IT-applicatieteams
  • Capteren en aligneren van de behoeften van de eindklant om bestaande services teoptimaliseren en nieuwe services te definiëren inclusief analyse van mogelijkheden omgebruik te maken van beschikbare tools
  • Tactisch beheren van de dienstverlening door het begeleiden van incidentoplossing,probleembeheer, change management en releasematig werken voor de applicaties die inportfolio zitten.
  • Bijdragen tot de opzet en het beheer van de SACM-database (CMDB).
  • Ontwikkelen van relevante statistieken, meten en publiceren van de prestaties van degeleverde diensten aan de hand van SLA’s en continue verbeteringsactiviteiten mogelijkmaken in samenwerking met peergroepen
  • Nauw samenwerken met alle IT-managementpersoneel bij het identificeren, evalueren,selecteren en implementeren van specifieke informatietechnologieën die debedrijfsplannen en IT-strategieën ondersteunen
  • Ervoor zorgen dat de afdeling zich houdt aan beleid en procedures die voldoen aan hetindustrie- en regelgevingsbeleid
  • Erover waken dat de uitgewerkte service managementprocessen gevolgd worden enhelpen bijsturen waar nodig..
  • Behoudt een goed begrip van technologie en de toepassing ervan ombedrijfsdoelstellingen te bereiken
  • Opvolgen en evalueren van de prestaties van medewerkers en zorgen voor voortdurendecoaching en ontwikkeling
  • Fungeren als centraal punt voor het communiceren van gerelateerde systeemproblemenbinnen de afdeling en samenwerken met andere teams en leveranciers aan wijzigingen,fixes en updates
  • Beheren van het deel van het releaseproces voor applicaties, inclusief effectieveafdelingsbrede communicatie met eindgebruikers
  • Onderhandelen over de oplossing van conflicterende vereisten tussen de agentschappenen / of afdelingen
  • Fungeren als back-up voor de Service Manager non-SAP-applicaties
  • Coachen binnen jouw vakgebied van junior collega’s

Functie-eisen

  • Kennis van de ontwikkeling van bedrijfsapplicaties in verschillende technologieën
  • Kennis en bekwaamheid om personeel te leiden bij het integreren van IT-services met de werkvereisten en resultaten van de eenheid
  • Kennis van informatietechnologiedisciplines; bv. softwareapplicaties en interfaces,productieprocessen, kwaliteitsborging en systeembeheer, enz.
  • Kennis van service managementprocessen en -systemen, ITIL v3 / ITSM
  • Uitstekende schriftelijke, mondelinge, instructieve, presentatie- en interpersoonlijkevaardigheden gericht op motivatie en positieve houding
  • Goede kennis Nederlands, Frans en Engels, zowel mondeling als schriftelijk
  • Sterk zelfgemotiveerd, veranderingsgericht
  • Gepast kunnen omgaan met confrontaties en geschillen op de juiste manier te beheren
  • In staat om duidelijk en beknopt te communiceren naar management en naarcrossfunctionele afdelingen of teams, zowel mondeling als schriftelijk en door middel vanafbeeldingen of diagrammen indien van toepassing
  • Kennis van nieuwe technologieën en op de hoogte blijven van updates en wijzigingen
  • Ervaring met het plannen en beheren van RUN-activiteiten binnen een ADM-domein
  • Eerdere managementervaring (in een gelijkaardige functie) is een pluspunt

Aanbod

Bij ons word je verloond naar werk, kennis & competenties. Met zorg wordt een motiverend salarispakket uitgewerkt: loon + groeps-en hospitalisatieverzekering + wagen & tankkaart + maaltijdcheques,… . Bovendien geeft IT-Planet je alle kansen om goed te zijn in wat je doet: extra opleidingsmogelijkheden & training zullen je helpen jouw skills verder uit te breiden of optimaliseren! Wanneer je er klaar voor bent, staan er al weer tal van doorgroeimogelijkheden of carrièrevooruitzichten klaar.

Freelance? Aarzel zeker niet om ons te contacteren voor een voorstel op maat.

Inlichtingen

Interesse? Stuur je cv en eventueel je motivatiebrief naar vacature@it-planet.be t.a.v. Anaïs of bel ons op 09 243 54 43.


Solliciteren
Terug naar vacatures

Is dit jouw droomjob?

Solliciteren