09 243 54 30 info@it-planet.be

Introductie

IT-Planet is dé HR specialist voor flexibele en tijdelijke staffing in IT. Wij verzorgen IT-projecten bij diverse top 100-klanten over heel Vlaanderen en Brussel in volgende IT-domeinen: Application Development, Infrastructure Services & Software Testing. Met 15 jaar ervaring achter de kiezen kunnen wij perfect tegemoet komen aan jouw individuele noden. Bij ons kan en mag je groeien en leren, kortom floreren in jouw job. Sounds good? Op vandaag hebben wij reeds 180 fijne collega’s op project. Om ons team verder te versterken zijn we momenteel op zoek naar een Project Manager/Epic Owner om aan de slag te gaan bij onze klant in Antwerpen.

  • Deze positie kan worden ingevuld met zowel vast contract (bediendestatuut) als freelance contract
  • Duurtijd: lange termijn
  • Regio: Antwerpen/Remote
  • Fulltime

Functie

De klant is op zoek naar kandidaten met een ruime ervaring in de klassieke projectwerking, idealiter aangevuld met praktijkervaring in een SAFe context vanuit de rol als Epic Owner.  Op dit moment zoeken ze een Project Manager/Epic Owner die de realisatie van onze gedefinieerde IT Security roadmap (bijv. implementatie Dora, Nis2) kan ondersteunen. Zo zal je werken op trajecten in security governance, service continuity management, security governance met derde partijen en incident & problem management. 


Als Epic Owner: 

  • Ben je verantwoordelijk voor epic management: het plannen, structureren, opvolgen en coördineren van epics en daaraan verwante change activiteiten, teneinde een efficiënte, coherente en resultaatgerichte inzet en samenwerking van mensen en middelen te realiseren. 
  • Ben je verantwoordelijk binnen de epic voor het definiëren, opmaken en beheren van de business case en zorg je voor de opvolging van de benefits realisatie. 
  • Aligneer je met Enterprise Architectuur rond de oplossingsrichting voor business- en IT epics en neem je actief deel aan de selectie van nieuwe leveranciers
  • Werk je nauw samen met de betrokkenen (Business Owner, Epic Portfolio Lead, Solution Manager en/of Shared Service Center Manager, Service Manager en procurement) en zorg je voor draagvlak rond het bepalen van prioriteiten van features binnen de epic
  • Maak je deel uit van het portfolioniveau en laat je de delivery van de IT-componenten in de veilige handen van de IT development value streams (IT Business Solutions of IT Shared Service Center), maar faciliteer je waar nodig om de realisatie te garanderen
  • Geef je voortgang van de epic aan de Epic Portfolio Lead opdat deze op zijn manier een neutrale rapportering richting LPM kan garanderen
  • Rapporteer je binnen de business value stream Governance, stuur je ceremonies aan en vertegenwoordig je de business in de PI-werking
  • Waarborg je de consistentie van de werking tussen en binnen de verschillende epics
  • Treed je proactief en dirigerend op in geval van onderlinge conflicten en beheer je onderlinge afhankelijkheden
  • Beschik je over – voor het toegewezen kennisdomein – kennis van business processen en –producten. 
  • Ben je in staat om macro denken en micro werken te combineren. 
  • Zorg je, al dan niet samen met een change expert, voor een duidelijk communicatie- en changeplan om de implementatie te begeleiden

Functie-eisen

  • Kandidaten met een ruime ervaring in de klassieke projectwerking, idealiter aangevuld met praktijkervaring in een SAFe context vanuit de rol als Epic Owner
  • Een Masterdiploma en minimaal 5 jaar ervaring als Project Manager, bij voorkeur in een bancaire- en/of verzekeringsomgeving;
  • Ervaring in IT Security change trajecten
  • PMI Certified en/ of Safe Certified is een plus
  • Ervaring met communicatie naar directie niveau
  • Kennis van en ervaring in stakeholdermanagement
  • Kennis van Jira, Confluence, PPM Clarity en Sharepoint is mooi meegenomen
  • Ervaring met zowel Waterfall- als Agile projectwerking
  • In staat om strategie te vertalen
  • Een algemene en goede affiniteit met de brede IT-werking

Aanbod

Wat er bijkomt

Je wordt verloond naar takenpakket, kennis en competenties. Met zorg werken wij een motiverend salarispakket uit inclusief een interessant extralegaal pakket met een groeps- en hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques, ecocheques, een jaarlijks budget voor de aankoop van persoonlijk IT-materiaal, … Tevens bieden we je graag een bedrijfswagen met tankkaart aan (of nog beter: een elektrische wagen met laadkaart én laadpaal bij je thuis geïnstalleerd).


Wat echt telt

Jij en jouw persoonlijke wensen en noden staan voor ons centraal. Aan de hand van persoonlijke opvolging en contacten streven we samen naar jouw gewenste carrière. We bieden je de doorgroeimogelijkheden en uitdagingen die je ambieert, en begeleiden je aan de hand van een professioneel opleidings- en evolutiebeleid. Work-life balance vinden we belangrijk, in dit kader bieden wij ook graag flexibiliteit. Daarnaast organiseren we jaarlijks tal van superfijne evenementen waar we jou steeds voor uitnodigen! Zo zijn we ook elk jaar als sponsor aanwezig op enkele festivals. 

Al het bovenstaande, en veel meer, zorgt ervoor dat wij jaar na jaar de award voor Great Place to Work binnenhalen! 


Freelance? Aarzel zeker niet om ons te contacteren voor een voorstel op maat. En ja, ook als freelancer kan je genieten van opleidingen en evenementen via IT-Planet!

Inlichtingen

Interesse? Stuur je cv en eventueel je motivatiebrief naar vacature@it-planet.be t.a.v. Anaïs of bel ons op 09 243 54 43.


Solliciteren
Terug naar vacatures

Is dit jouw droomjob?

Solliciteren