Introductie
IT-Planet is dé HR specialist voor flexibele en tijdelijke staffing in IT. Wij verzorgen IT-projecten bij diverse top 100-klanten over heel Vlaanderen en Brussel in volgende IT-domeinen: Application Development, Infrastructure Services & Software Testing. Met 15 jaar ervaring achter de kiezen kunnen wij perfect tegemoet komen aan jouw individuele noden. Bij ons kan en mag je groeien en leren, kortom floreren in jouw job. Sounds good? Op vandaag hebben wij reeds 180 fijne collega’s op project. Om ons team verder te versterken zijn we momenteel op zoek naar een Helpdeskmedewerker (m/v/x) om aan de slag te gaan bij onze klant in Gent.
- Deze positie kan worden ingevuld met zowel vast contract (bediendestatuut) als freelance contract
- Duurtijd: Lange termijn
- Regio: Gent
- Fulltime
Functie
Je bent klantgericht en werkt graag samen in een klein team in een middelgrote organisatie (350 medewerkers, ca 200 beeldschermgebruikers). Je bent een geboren organisator en neemt met plezier de verantwoordelijkheid voor de taken die jouw richting uit komen. Initiatief nemen, afkloppen van resultaten en voortdurend verbeteren zit in je DNA. Je hebt ondertussen al wat jaren ervaring op de teller en weet dat geen twee dagen dezelfde zijn. Daarom navigeer je, afhankelijk van de noden van de dag, vlot tussen de opdrachten in. Je technische IT-kennis zit meer dan goed en je houdt er van om nog alle dagen bij te leren.
Je rapporteert en werkt onder de leiding van de collega’s team IT. Samen met hen wordt je mee verantwoordelijk voor de servicedesk, het dagelijks beheer van de IT-infrastructuur, software en data. Je springt bij de overige IT-vraagstukken bij. Zo draag je er toe bij dat Lievegem een warme en vlotte dienstverlening biedt aan haar inwoners.
Je ondersteunt de servicedesk en beantwoordt de eerstelijnsvragen van de gebruikers. Je lost deze zo veel als mogelijk zelf op en doet een doorgedreven troubleshooting waar het nodig is. Complexere vragen bespreken we eerst samen in team.
Helpdesk ondersteuning: bijstaan van de gebruikers op IT-gebied zodat deze de informaticatoepassingen optimaal kunnen gebruiken
Dit bevat onder meer:
- fungeren als aanspreekpunt voor de personeelsleden van het lokaal bestuur Lievegem voor hun ICT gerelateerde vragen, informatieverzoeken, klachten, storingen en een mogelijke oplossing aanreiken
- verlenen van een klantgerichte eerstelijnshulp: registreren, analyseren, prioriteren en behandelen van telefonische en schriftelijke problemen en meldingen
- eenvoudige problemen aan de hand van gerichte vragen en tests zoveel mogelijk zelf oplossen en de nodige instructies geven aan de probleemmelder
- opzetten van systemen, werkwijzen, handleidingen ter ondersteuning van de gebruikers
- Dagelijks beheer van de IT-infrastructuur Dit bevat onder meer: telefonische en remote ondersteuning verlenen, soms ter plaatse Daarnaast spring je bij in het dagelijks beheer van de IT-infrastructuur, software en data.
- installeren, technisch beheer en onderhouden van het hardware en netwerk, besturingssystemen, servers, pc’s, backup’s, firewalls, telefonie, multifunctionele kopieertoestellen en randapparatuur
- organiseren en beheren van de systemen, databanken, netwerken,…. bv. e-mail, webmail, certificaten en licenties, gebruikersbeheer,…
- beveiligen van netwerk en pc’s tegen veiligheidsrisico’s zoals virussen, malware inbraakpogingen, phishing, SPAM…
- inventariseren van de IT-componenten en actueel houden van de inventaris
- voorstellen uitwerken tot de optimalisering van de IT-infrastructuur en -architectuur Tot slot geef je nog eerder algemene en projectmatige ondersteuning op het technische IT-vlak. Algemene en projectmatige IT-ondersteuning (optioneel) Dit bevat onder meer:
- actueel houden van de inventaris van IT-materialen, -producten en -apparatuur
- contact opnemen met leveranciers betreffende technische informatie
- adviseren bij aankoop- en contractbeheer aan de hand van prijsvergelijkingen, marktonderzoeken, …
- uitwerken van handleidingen, formulieren, nieuwe procedures, … van IT-projecten en – toepassingen
- in overleg met de functionaris voor gegevensbescherming, issues over informatieveiligheid en gegevensbescherming signaleren, voorbereiden en uitvoeren
- instaan voor het projectmanagement en implementatie van kleinere, vaak eerder operationele IT-projecten 4. Waar voer je de taken uit? Je werkt vanuit het vroegere gemeentehuis in Waarschoot. Daarnaast zwerm je nu en dan uit naar onze andere locaties in Lievegem. Tijdens de opstart wordt fysieke aanwezigheid verwacht, zo kan je je snel inwerken en leer je de collega’s snel kennen. Nadien is een combinatie met thuiswerk mogelijk.
Functie-eisen
- zeer goede technische IT-kennis van informatie- en datavoorzieningen, systeemtechnisch beheer van hard- en software, SQL, VMware, Exchange Server, Azure, kennis van scripts (Java, VB,…)
- zeer goede technische en gebruikerskennis van de gangbare administratieve softwaretoepassingen (MS Windows en Office-pakket)
- goede kennis van netwerken, concepten, serverbeheer
- kennis MS Dynamics, .NET is een pluspunt
- basiskennis van IT servicemanagement
- basiskennis van regelgeving rond ICT, elektronische communicatie, privacy, informatieveiligheid,…
- Kennis van de maatschappelijke evoluties binnen de IT-sector, inzicht in de mogelijkheden en de algemene evolutie van ICT en automatisatiemogelijkheden
- Kennis van de werking en regelgeving van een lokaal bestuur zijn niet vereist.
Aanbod
Wat er bijkomt
Je wordt verloond naar takenpakket, kennis en competenties. Met zorg werken wij een motiverend salarispakket uit inclusief een interessant extralegaal pakket met een groeps- en hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques, ecocheques, een jaarlijks budget voor de aankoop van persoonlijk IT-materiaal, … Tevens bieden we je graag een bedrijfswagen met tankkaart aan (of nog beter: een elektrische wagen met laadkaart én laadpaal bij je thuis geïnstalleerd).
Wat echt telt
Jij en jouw persoonlijke wensen en noden staan voor ons centraal. Aan de hand van persoonlijke opvolging en contacten streven we samen naar jouw gewenste carrière. We bieden je de doorgroeimogelijkheden en uitdagingen die je ambieert, en begeleiden je aan de hand van een professioneel opleidings- en evolutiebeleid. Work-life balance vinden we belangrijk, in dit kader bieden wij ook graag flexibiliteit. Daarnaast organiseren we jaarlijks tal van superfijne evenementen waar we jou steeds voor uitnodigen! Zo zijn we ook elk jaar als sponsor aanwezig op enkele festivals.
Al het bovenstaande, en veel meer, zorgt ervoor dat wij jaar na jaar de award voor Great Place to Work binnenhalen!
Freelance? Aarzel zeker niet om ons te contacteren voor een voorstel op maat. En ja, ook als freelancer kan je genieten van opleidingen en evenementen via IT-Planet!
Inlichtingen
Interesse? Stuur je cv en eventueel je motivatiebrief naar vacature@it-planet.be t.a.v. Febe of 09 243 54 92