09 243 54 30 info@it-planet.be

Introductie

IT-Planet is dé HR specialist voor flexibele en tijdelijke staffing in IT. Wij verzorgen IT-projecten bij diverse top 100-klanten over heel Vlaanderen en Brussel in volgende IT-domeinen: Application Development, Infrastructure Services & Software Testing. Met 15 jaar ervaring achter de kiezen kunnen wij perfect tegemoet komen aan jouw individuele noden. Bij ons kan en mag je groeien en leren, kortom floreren in jouw job. Sounds good? Op vandaag hebben wij reeds 180 fijne collega’s op project. Om ons team verder te versterken zijn we momenteel op zoek naar een Transport Planner  (m/v/x) om aan de slag te gaan bij onze klant in Wevelgem.

  • Deze positie kan worden ingevuld met een freelance contract
  • Duurtijd: Lange termijn
  • Regio: Wevelgem, on site
  • Fulltime als freelancer

Functie

Als Transport coordinator ben je verantwoordelijk voor jouw takenpakket binnen het T1 Logistics Team, dewelke onderdeel is van het EU logistics Team. Je werkt op onze vestiging in Wevelgem en rapporteert aan de Primary Transport Lead.

 

 In de job van Transport Coördinator behoren de volgende zaken tot jouw takenpakket:

 – Beheer en opvolging van verschillende pallettypes binnen diverse logistieke flows – van bestelling tot facturatie en rapportage.

– Reserveren en plannen van transporten in SAP, rekening houdend met de gegevens voorzien door het Deployment Planning Center Polen, productspecificaties en truckcapaciteit.

– Monitoren van voorraadbeschikbaarheid, kwaliteitsvrijgave en warehouse picking; afstemming met deployment planners voor productvervanging indien nodig.

– Bewaken van tijdige belading en registratie van transporten, inclusief opvolging van EDI-interfaces met externe partijen.

– Volgen van aankomsttijden tussen de verschillende fabrieken, magazijnen, co-packing.

– Reserveren en bestellen van vrachtwagens vanuit eigen fabrieken en 3PM naar het volledige CBU-netwerk, in samenwerking met de externe Control Tower.

– Transportplanning voor directe klanten in samenwerking met diverse Europese CBU’s.

– Actieve opvolging van Plant based-transporten, in nauwe samenwerking met de externe Control Tower.

– Verantwoordelijk voor inbound & outbound slotboekingen voor afgewerkt product over de verschillende vestigingen.

– Verantwoordelijk voor inbound slotboekingen voor Raws & Pack-stromen naar fabrieksmagazijnen.

– Actieve betrokkenheid bij het ontwerp en de implementatie van nieuwe productstromen en onboarding van nieuwe supply points.

– Identificeren en implementeren van verbeteringen in bestaande logistieke flows en samenwerking met interne en externe partners.

– Opvolging en rapportage van logistieke KPI’s zoals tijdigheid, truck fill ratio en haulier commitment rate.

– Uitvoeren van SAP-transacties en opdoen van ervaring met specifieke SKU’s, flows en communicatiestromen.

– Contact onderhouden met externe warehouses, interne magazijnen, DPC Polen en afdelingen zoals kwaliteit, masterdata en planning.

– Uitvoeren van interne audits op logistieke processen.

– Deelname aan complexe logistieke projecten en verbeterinitiatieven.

– Identificeren, behandelen en opvolgen van logistieke klachten gerelateerd aan de uitgevoerde transporten.

– Organiseren van ad hoc transportaanvragen van andere afdelingen (R&I, productie,…) om de continuïteit te garanderen en dit op de meest kostefficiënte wijze.

Functie-eisen

– Je hebt een Bachelor diploma, bij voorkeur met een duidelijke link naar logistiek

– Administratief sterk & probleemoplossend

– Sterke communicatieve skills, om vlot met interne en externe stakeholders te communiceren (Nederlands en Engels)

– Proactief & daadkrachtig, je durft dingen in vraag te stellen en zaken met een kritische blik te bekijken

– Hands-on & zelfstandig, positieve ingesteldheid en gemotiveerd

– Je hebt een groot aanpassingsvermogen waardoor het mogelijk is om gemakkelijk om te gaan met de snelle veranderingen gekoppeld aan werkzaamheden binnen logistiek

– Je bent sterk in timemanagement en kan de juiste prioriteiten stellen

– Kennis van het gaande MS Office pakket (Excel, Outlook, PowerBi)

– (Kennis) of interesse in ERP/SAP

Aanbod

Wat er bijkomt

Je wordt verloond naar takenpakket, kennis en competenties. Met zorg werken wij een motiverend salarispakket uit inclusief een interessant extralegaal pakket met een groeps- en hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques, ecocheques, een jaarlijks budget voor de aankoop van persoonlijk IT-materiaal, … Tevens bieden we je graag een bedrijfswagen met tankkaart aan (of nog beter: een elektrische wagen met laadkaart én laadpaal bij je thuis geïnstalleerd).

 

Wat echt telt

Jij en jouw persoonlijke wensen en noden staan voor ons centraal. Aan de hand van persoonlijke opvolging en contacten streven we samen naar jouw gewenste carrière. We bieden je de doorgroeimogelijkheden en uitdagingen die je ambieert, en begeleiden je aan de hand van een professioneel opleidings- en evolutiebeleid. Work-life balance vinden we belangrijk, in dit kader bieden wij ook graag flexibiliteit. Daarnaast organiseren we jaarlijks tal van superfijne evenementen waar we jou steeds voor uitnodigen! Zo zijn we ook elk jaar als sponsor aanwezig op enkele festivals. 

Al het bovenstaande, en veel meer, zorgt ervoor dat wij jaar na jaar de award voor Great Place to Work binnenhalen! 

 

Freelance? Aarzel zeker niet om ons te contacteren voor een voorstel op maat. En ja, ook als freelancer kan je genieten van opleidingen en evenementen via IT-Planet!

 

Inlichtingen

Interesse? Stuur je cv en eventueel je motivatiebrief naar nina.deer@planet-group.

 

Solliciteren
Terug naar vacatures

Is dit jouw droomjob?

Solliciteren