Introductie
IT-Planet is dé HR specialist voor flexibele en tijdelijke staffing in IT. Wij verzorgen IT-projecten bij diverse top 100-klanten over heel Vlaanderen en Brussel in volgende IT-domeinen: Application Development, Infrastructure Services & Software Testing. Met 15 jaar ervaring achter de kiezen kunnen wij perfect tegemoet komen aan jouw individuele noden. Bij ons kan en mag je groeien en leren, kortom floreren in jouw job. Sounds good? Op vandaag hebben wij reeds 180 fijne collega’s op project. Om ons team verder te versterken zijn we momenteel op zoek naar een Service Desk Advisor om aan de slag te gaan bij onze klant in Gent.
- Deze positie kan worden ingevuld met zowel vast contract (bediendestatuut) als freelance contract
- Duurtijd: lange termijn
- Regio: Gent
- Fulltime
Functie
Het eerste aanspreekpunt zijn en eerstelijns IT-ondersteuning bieden aan alle medewerkers en locaties in het Verenigd Koninkrijk, Ierland, België, Frankrijk, Nederland, Duitsland, Italië en Spanje. Deze rol is gebaseerd op het kantoor in Gent, België, en maakt deel uit van de 6-daagse ondersteuningsdienst.
De locaties omvatten 400+ verkooppunten in 7 Europese landen, kantoren in 2 Europese landen, 2 Europese magazijnen, Customer Contact Centers en alle buitendienstmedewerkers.
Voorzien in ITIL-gebaseerd Incident, Request en Problem management inclusief, maar niet beperkt tot, incident / request / problem ownership, alert monitoring en tracking; regelmatige communicatie met de klant om te adviseren over de voortgang van tickets, grondig incident onderzoek en diagnose.
Functie-eisen
- Bereidheid om in ploegendienst te werken, inclusief weekends en feestdagen, maximaal 40 uur per week (normale werkzaamheden).
- Bewezen vermogen om in de Servicedesk te werken in een retailomgeving met meerdere leveranciers, locaties en landen.
- Aantoonbare kennis van computerhardware, functies en componenten van besturingssystemen
- Bekend met meerdere merken/modellen desktops en laptops – oplossen van problemen en opnieuw monteren
- Goed begrip van de basisbeginselen van netwerken/TCP/IP
- Bewijs van diagnostisch en deductief redeneren
- Oplossen van softwareproblemen met betrekking tot Windows 8.1/10, Microsoft Office, Outlook en andere desktoptoepassingen.
- Oplossen van problemen met Microsoft-patches, software-implementaties, groepsbeleid en antivirus.
- Ervaring met het werken met Microsoft Exchange, Active Directory, SCCM, FortiNet/SafeNet.
- Ervaring met ITIL-benaderingen en -praktijken, waaronder incident-, service request-, probleem- en wijzigingsbeheer
- Ervaring met het aanmaken van nieuwe gebruikersaccounts en het beëindigen van gebruikers
- Een positieve, proactieve benadering van het handhaven en verbeteren van serviceniveaus
- Het vermogen om onder druk en met strakke deadlines te werken.
- Bewijs van het toepassen van kritisch denken bij het benaderen van taken
- Uitstekende aandacht voor details
- Proactief en gemotiveerd. Drive om voortdurend nieuwe vaardigheden te leren
- Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden
- Vermogen om in teamverband en zelfstandig te werken
- Vloeiend Engels (zakelijk/technisch)
- ITIL Foundation certificering wenselijk
- Vloeiend in een of meer talen (Frans, Nederlands, Duits, Spaans)
Aanbod
Wat er bijkomt
Je wordt verloond naar takenpakket, kennis en competenties. Met zorg werken wij een motiverend salarispakket uit inclusief een interessant extralegaal pakket met een groeps- en hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques, ecocheques, een jaarlijks budget voor de aankoop van persoonlijk IT-materiaal, … Tevens bieden we je graag een bedrijfswagen met tankkaart aan (of nog beter: een elektrische wagen met laadkaart én laadpaal bij je thuis geïnstalleerd).
Wat echt telt
Jij en jouw persoonlijke wensen en noden staan voor ons centraal. Aan de hand van persoonlijke opvolging en contacten streven we samen naar jouw gewenste carrière. We bieden je de doorgroeimogelijkheden en uitdagingen die je ambieert, en begeleiden je aan de hand van een professioneel opleidings- en evolutiebeleid. Work-life balance vinden we belangrijk, in dit kader bieden wij ook graag flexibiliteit. Daarnaast organiseren we jaarlijks tal van superfijne evenementen waar we jou steeds voor uitnodigen! Zo zijn we ook elk jaar als sponsor aanwezig op enkele festivals.
Al het bovenstaande, en veel meer, zorgt ervoor dat wij jaar na jaar de award voor Great Place to Work binnenhalen!
Freelance? Aarzel zeker niet om ons te contacteren voor een voorstel op maat. En ja, ook als freelancer kan je genieten van opleidingen en evenementen via IT-Planet!
Inlichtingen
Interesse? Stuur je cv en eventueel je motivatiebrief naar vacature@it-planet.be t.a.v. Anaïs of bel ons op 09 243 54 43.